Přesná navigace pro maximálně efektivní a bezpečnou léčbu

EuroPainClinics

Vybraná klinická pracoviště EuroPainClinics využívají, jako jedna z prvních evropských zařízení, při intervenční léčbě chronické bolesti zad technologickou novinku: navigovatelný radiofrekvenční katetr Epi Navigator Cath Flex.

Epi Navigator Cath Flex katetr je inovační nástroj, který umožňuje léčbu chronické bolesti zad vycházející z nervových kořenů, a to dvojím způsobem: aplikací léčiva k místu bolesti a ošetřením místa-zdroje bolesti výkonem pulzní radiofrekvence.

Hlavními přednostmi katetru jsou flexibilita a navigovatelnost, které umožňují jeho přesné zavedení do požadovaného místa v epidurálním, tj. páteřním prostoru. Výkony probíhají pod permanentní rentgenologickou kontrolou MUDr. Róbert Rapčan, FIPP, MBA, PhD. Medical Director EuroPainClinics, uvádí: „Výhodou Epi Navigatoru je, že ako jednorázovú neuromodulačnú liečbu vo forme pulznej radiofrekvencie je možné ho použiť pri ošetrení niekolko štruktúr súčasne v rôznych úrovniach. V podstate je tak možné aj multilevelové aj obojstranné ošetrenie nervových štruktúr  v  jednom sedení, čo je pre pacienta často výhodné.“

K postiženému míšnímu nervu se vodicí elektrodou katetru za mírné teploty (přibližně 42°C) přivádí elektrický proud. Působením elektromagnetického pole a aplikací radiofrekvenčních pulzů dochází následně k přerušení vnímání bolestivých podnětů.

Zákrok pulzní radiofrekvence se provádí ambulantně, délka trvání výkonu je cca 30 minut.

Výsledky léčby pulzní radiofrekvencí mají dlouhodobý charakter, v případě potřeby je možné výkon opakovat či přistoupit k další metodě trvalejšího rázu. „Pulzná radiofrekvencia je pre nás zároveň významným diagnostickým prediktorom, ktorý ukazuje, ako dobre pacient reaguje na liečbu elektrickým prúdom a či je šanca, že bude v prípade potreby vhodným kandidátom na implantáciu miešneho stimulátora,“ shrnuje MUDr. Robert Rapčan.

04-epi