Léčba bolesti zad v EuroPainClinics Ostrava

Aktualizováno 9. 9. 2020

Klinika miniinvazivní a endoskopické léčby zad EuroPainClinics rozšířila síť svých klinických zařízení o nové pracoviště v Ostravě od 7. září. Otevřením pracoviště v nové lokalitě umožňujeme dostupnost vysoce specializované léčby bolesti zad pacientům Moravskoslezského kraje a přilehlých regionů, kteří nemusejí vyhledávat odbornou pomoc spojenou s časově náročným cestováním na vzdálenější pracoviště. EuroPainClinics Ostrava má své působiště v městské části Ostrava-Bělský Les.

Specializované pracoviště EuroPainClinics Ostrava poskytuje precizní diagnostiku a léčbu bolesti zad a dolní končetiny s využitím širokého spektra výkonů zejména u pacientů s bolestí způsobenou výhřezem meziobratlové ploténky. Při léčbě jsou využívány unikátní miniinvazivní a endoskopické výkony na páteři, jejichž předností je šetrnost a řada dalších klinických výhod, které přinášejí oproti klasické operaci páteře. K ošetření jsou přijímáni pacienti s akutní i chronickou bolestí zad.

BOLEST PŘI POSTIŽENÍ NERVOVÉHO KOŘENE

Jedním z častých zdrojů bolestí plynoucích z postižení bederní páteře je kořenový neboli radikulární syndrom, který vzniká v důsledku útlaku, dráždění či poškození nervového kořene. Příčinou jsou ponejvíce výhřezy meziobratlových plotének, dále syndrom selhání operační léčby, úrazy páteře, zánětlivé stavy aj. Typicky se projevuje jako ostrá, často pálivá bolest šířící se do dolní končetiny, brnění, mravenčení, změny citlivosti, pocit oslabení až neschopnost stoupnout si na špičky nebo paty, případně zvednout nohu do schodů.

PRECIZNÍ DIAGNOSTIKA BOLESTI ZAD

Předpokladem úspěšné léčby je nalezení hlavního zdroje či zdrojů bolesti. Jedná se o systematické „pátrání“ po zdroji bolesti kombinací klinického vyšetření, výsledků zobrazovacích metod a takzvaných navigovaných diagnostických blokád. Znalost hlavního zdroje bolesti je důležitá pro výběr vhodné metody k jeho ošetření. Diagnostické výkony trvají okolo 20 minut a již některé z nich mohou ulevit od bolesti na delší dobu.

VÝKONY POD KOTROLOU RTG A VIDEONAVIGACE

Miniinvazivní výkony se provádějí v ambulantním režimu pod rentgenovou kontrolou, endoskopické výkony na operačním sále pod kontrolou rentgenu a speciální endoskopické minikamery. „Na rozdíl od klasické chirurgie se pro výkon vytváří pouze jeden vstup o velikosti 8 až 10 mm, kterým se zavádí do epidurálního prostoru endoskop a další pracovní nástroje. Endoskop přenáší obraz na monitor a umožňuje operatérovi přesně a bezpečně pracovat pod kontrolou videa, podobně jako například při artroskopii kolena,“ vysvětluje MUDr. Róbert Rapčan, PhD., MBA, FIPP, vedoucí lékař pracoviště. Pacient je v průběhu výkonu v lokální, vzácně lehké celkové anestezii a doba trvání výkonů se pohybuje podle typu od 30 do 90 minut. Výkony se provádějí bez nutnosti hospitalizace.

Hlavním přínosem léčby na pracovišti v Ostravě je komplexní přístup. Znamená to, že pacientům je poskytován ucelený systém péče, od ambulantního vyšetření, ošetření až po operační výkon.

JAK SE OBJEDNAT?

Z pohodlí domova je kdykoliv možné využít bezplatnou online službu E-konzultace na www.europainclinics.cz/ekonzultace
Touto cestou se pacient nejprve předem informuje, zda by léčba miniinvazivními a endoskopickými výkony mohla být vhodným řešením jeho obtíží. Detailní informace o principu a využití E-konzultace čtěte prosím v článku zde.

Zdravotní péče je na Klinice miniinvazivní a endoskopické léčby zad EuroPainClinics Ostraav plně hrazena pojišťovnami RBP, ZP MV, ČPZP, OZP a VoZP. S platností od 9. 9. 2020 přijímá pracoviště také pojištěnce VZP (111).

Pracoviště sídlí v budově Zdravotnického střediska Mediland na adrese Zdeňka Chalabaly 3041/2. U střediska je možnost parkování. Tram zastávka: Antonína Poledníka, Václava Jiříkovského (směr Dubina).

EuroPainClinics Ostrava najdete v budově Zdravotnického střediska Mediland v 1. patře.
Sdílet tento článek přátelům