Léčba bolesti zad v EuroPainClinics Hradec Králové

Aktualizováno 19. 10. 2020

Síť pracovišť Kliniky miniinvazivní a endoskopické léčby zad EuroPainClinics se rozšířila o nové pracoviště v Hradci Králové od 15. září. Nové působiště umožňuje dostupnost vysoce specializované léčby řadě pacientů z Královéhradeckého kraje, ale i okolních regionů, které trápí akutní či chronická bolest zad, zejména bederní páteře. Pracoviště najdete jen několik minut od centra, v klidné lokalitě Věkoše.

Specializované pracoviště EuroPainClinics Hradec Králové poskytuje precizní diagnostiku a léčbu bolesti zad a dolní končetiny s využitím širokého spektra výkonů zejména u pacientů s bolestí způsobenou výhřezem meziobratlové ploténky. Při léčbě jsou využívány unikátní miniinvazivní a endoskopické výkony na páteři, jejichž předností je šetrnost a řada dalších klinických výhod, které přinášejí oproti klasické operaci páteře.

BOLEST PŘI POSTIŽENÍ NERVOVÉHO KOŘENE
Jedním z častých zdrojů bolestí plynoucích z postižení bederní páteře je kořenový neboli radikulární syndrom, který vzniká v důsledku útlaku, dráždění či poškození nervového kořene. Příčinou jsou ponejvíce výhřezy meziobratlových plotének, dále syndrom selhání operační léčby, úrazy páteře, zánětlivé stavy aj. Typicky se projevuje jako ostrá, často pálivá bolest šířící se do dolní končetiny, brnění, mravenčení, změny citlivosti, pocit oslabení až neschopnost stoupnout si na špičky nebo paty, případně zvednout nohu do schodů.

PRECIZNÍ DIAGNOSTIKA BOLESTI ZAD
Předpokladem úspěšné léčby je nalezení hlavního zdroje či zdrojů bolesti. „Jedná se o systematické „pátrání“ po zdroji bolesti kombinací klinického vyšetření, výsledků zobrazovacích metod a takzvaných navigovaných diagnostických blokád. Znalost hlavního zdroje bolesti je důležitá pro výběr vhodné metody k jeho ošetření,“ zdůrazňuje MUDr. Michal Matias, vedoucí lékař pracoviště. Diagnostické výkony trvají okolo 20 minut a již některé z nich mohou ulevit od bolesti na delší dobu.

VÝKONY POD KOTROLOU RTG A VIDEONAVIGACE
Miniinvazivní výkony se provádějí v ambulantním režimu pod rentgenovou kontrolou, endoskopické výkony na operačním sále pod kontrolou rentgenu a speciální kamery. „Na rozdíl od klasické chirurgie se pro výkon vytváří pouze jeden vstup o velikosti 8 až 10 mm, kterým se zavádí do epidurálního prostoru endoskop a další pracovní nástroje. Endoskop přenáší obraz na monitor a umožňuje operatérovi přesně a bezpečně pracovat pod kontrolou videa, podobně jako například při artroskopii kolena,“ vysvětluje MUDr. Matias. Pacient je v průběhu výkonu v lokální, vzácně lehké celkové anestezii a doba trvání výkonů se pohybuje podle typu od 30 do 90 minut. Výkony se provádějí bez nutnosti hospitalizace.

Hlavním přínosem léčby na pracovišti v Hradci Králové je komplexní přístup. Znamená to, že pacientům je poskytován ucelený systém péče, od ambulantního vyšetření, ošetření až po operační výkon. Pacienti mohou přímo v rámci léčebného plánu využít také fyzioterapeutickou péči, která se zaměřuje na prevenci, diagnostiku a léčbu vadných pohybových stereotypů.

JAK SE OBJEDNAT?

Z pohodlí domova je kdykoliv možné využít bezplatnou online službu E-konzultace na www.europainclinics.cz/e‐konzultace
Touto cestou se pacient nejprve předem informuje, zda by léčba miniinvazivními a endoskopickými výkony mohla být vhodným řešením jeho obtíží. Detailní informace o principu a využití E-konzultace čtěte prosím v článku zde.

Zdravotní péče je na Klinice miniinvazivní a endoskopické léčby zad EuroPainClinics Hradec Králové plně hrazena pojišťovnami RBP, ZP MV, ČPZP, OZP, VoZP a ZP Škoda. S platností od 19. 10. 2020 přijímá pracoviště také pojištěnce VZP (111).

Pracoviště sídlí v budově RAAL TRANS a.s. na adrese Jana Černého 545/48, Hradec Králové-Věkoše.

EuroPainClinics Hradec Králové najdete v budově RAAL TRANS a.s., ve 2. patře.

Sdílet tento článek přátelům