Jak probíhá endoskopický výkon

Pokročilé endoskopické výkony

Při léčbě bolesti zad využíváme na pracovištích EuroPainClinics široké spektrum miniinvazivních a endoskopických výkonů, které přináší pacientovi řadu výhod a benefitů. Jedná se o unikátní tzv. perkutánní (neboli „skrze kůži vedené“) endoskopické výkony pod precizní a bezpečnou kontrolou rentgenu a videonavigace. Speciální minikamera zavedená do páteřního prostoru přenáší obraz na monitor a umožňuje operatérovi pracovat pod kontrolou videa, podobně jako například při artroskopii kolene.

Váš ošetřující lékař, který v rámci vaší léčby rozhodne o provedení endoskopického výkonu, vás bude podrobně informovat o typu výkonu a komplexním způsobu jeho provedení, poučí vás o účincích výkonu a případných rizicích. Neváhejte se zeptat na vše, co vás ohledně výkonu zajímá!

Před vlastním endoskopickým výkonem na operačním sále obdržíte přesné instrukce a žádanku na předoperační vyšetření.

Základní informace k průběhu miniinvazivního a endoskopického výkonu:

• Výkony se provádějí v lokální a lehké anestezii (analgosedaci), zřídka v celkové anestezii.
  • Před výkonem je nezbytně nutné informovat sestry a lékaře o jakékoliv vaší farmakoterapii (lécích, které užíváte).
  • Endoskopické výkony probíhají bez hospitalizace. Po výkonu budete odpočívat doporučenou dobu (cca do 120 minut) na odpočinkovém pokoji, poté se můžete navrátit do svého domova. Osobní řízení automobilu po operaci není možné – zajistěte si, prosím, pro vaši operaci doprovod, který vás odveze domů. Ideální je místo spolujezdce se sklopenou sedačkou.
  • Podle typu endoskopického výkonu vám bude lékařem doporučena doba pro rekonvalescenci. Pracovní neschopenku vystavuje obvodní lékař.
  • První kontrola probíhá bezprostředně po výkonu před propuštěním do domácí péče. Druhá kontrola proběhne 1-2 den po výkonu, kdy vás bude telefonicky kontaktovat sestra. Na třetí, osobní kontrolu vás pozveme do ambulance 5 až 8 týdnů po výkonu.
  • Bezprostředně po operaci, v průběhu vaší rekonvalescence i v následujícím období v případě komplikací či zhoršení vašeho zdravotního stavu prosím kdykoliv neprodleně kontaktujte lékaře či sestru. Po absolvované endoskopické operaci je pacientům k dispozici „horká linka“ pro dotazy a poradenství, které poskytují specializované sestry.