Meziobratlové (fazetové) klouby

Bolest vycházející z meziobratlových kloubů

Meziobratlové klouby jsou drobné klouby zabezpečující spojení obratlů páteře. Bolest z těchto kloubů nám umožňují vnímat malé nervy, tzv. mediální raménka.

Jak se bolest projevuje?

• Bolest vychází z dolní části zad a může vyzařovat do hýždí, třísel
    a nohou, obvykle po koleno.
  • Bolest je tupá, hluboká, mnohdy těžko popsatelná.
  • Záklon a boční náklon bolest zhoršují, obvykle není problém
    s předklonem.
  • Příznaky se zhoršují při delším sezení nebo stání, mírná námaha může bolest zlepšit.
  • Poměrně typická je ranní ztuhlost a bolesti po stranách zad, které mohou být doprovázené svalovými křečemi.

Co je příčinou bolesti?

Bolest vyvolává nadměrné opotřebení meziobratlových kloubů, nejčastěji v oblasti bederní páteře. Hlavními příčinami jsou poškozená meziobratlová ploténka, nesprávné držení těla, oslabené zádové svaly, pouúrazové stavy, nadváha, nadměrná zátěž apod.

Jakou léčbu při bolesti z meziobratlových kloubů poskytujeme

• V rámci diagnostiky bolesti provádíme diagnostický výkon „Blokáda mediálních ramének“, resp. cílené injekční podání znecitlivujícího léčiva do blízkosti těchto malých nervů.
  • Pokud po tomto zákroku dojde k výraznému zmírnění bolesti, je možné přistoupit k miniinvazivnímu zákroku – tepelné radiofrekvenci páteře. Při tomto zákroku se jedná o aplikaci tepla na příslušné nervy, čímž se přeruší jejich schopnost vést bolestivé podněty do mozku.

Proč zvolit pro svoji léčbu miniinvazivní a endoskopický výkon

Jak probíhá léčba v EuroPainClinics

Základem léčby je precizní diagnostika bolesti zad, která zahrnuje několik typů diagnostických výkonů, jimiž lokalizujeme a identifikujeme příčinu-zdroj vaší bolesti. V případě potřeby stanovujeme v rámci léčebného plánu další terapeutický postup s použití miniinvazivních a endoskopických výkonů včetně speciálních funkčních stabilizačních cvičení. Více informací najdete v sekci průběh léčby na pracovištích EuroPainClinics

Diagnostické výkony:

Miniinvazivní terapeutické výkony: