SI kloub

Bolest vycházející z SI (sakroilikálního kloubu) neboli „esíčka“

SI klouby spojují kost křížovou s kostí pánevní. Pomáhají držet tělo vzpřímeně při stání a chůzi a přenášet jeho váhu do nohou.

Jak se bolest projevuje?

• Nejčastěji jde o ostrou bolest, která je lokalizována v zadní části kloubu a ve střední části hýždí a může se šířit do třísel, zadní části stehna a někdy až pod koleno.
  • Projevuje se při sezení, v předklonu nebo např. při delším sezení v autě jako spolujezdec, ve stoje, při chůzi do schodů, vystupování z auta, v klidu. V některých případech dochází k zmírnění bolesti při chůzi.

Co je příčinou bolesti?

• Zánět kloubu, špatné pohybové stereotypy (technika chůze, běhu, sedu), přirozené degenerativní stárnutí kloubů, artróza, úrazy, těhotenství aj.
  • Bolest bývá vyvolána zvednutím těžkého předmětu v pootočené poloze nebo při špatném stoupnutí na obrubník.

Jakou léčbu při bolesti z SI kloubu poskytujeme

Při diagnostice pro potvrzení této bolesti aplikujeme do kloubu injekce znecitlivujícího a protizánětlivého léku. Miniinvazivní léčebnou metodou je radiofrekvenční termoablace nervu zásobujícího kloub.

Proč zvolit pro svoji léčbu miniinvazivní a endoskopický výkon

Jak probíhá léčba v EuroPainClinics

Základem léčby je precizní diagnostika bolesti zad, která zahrnuje několik typů diagnostických výkonů, jimiž lokalizujeme a identifikujeme příčinu-zdroj vaší bolesti. V případě potřeby stanovujeme v rámci léčebného plánu další terapeutický postup s použití miniinvazivních a endoskopických výkonů včetně speciálních funkčních stabilizačních cvičení. Více informací najdete v sekci průběh léčby na pracovištích EuroPainClinics

Diagnostické výkony:

• Blokáda SI kloubu (aplikace malé dávky lokálního anestetika k nervům inervujícím SI kloubní spojení).

Miniinvazivní terapeutické výkony:

Máte zájem o vstupní vyšetření na našich pracovištích? Využijte pohodlný systém online objednání!

Bolest zad zasahuje do všech stránek života – s návštěvou odborníka je proto dobré neváhat! Pokud je příčina bolesti dostatečně brzy a správně diagnostikována, včasné zahájení léčby znamená jednoznačně efektivnější a trvalejší výsledek. Umožňuje rychlejší zotavení při prvních vážnějších projevech a může vést k oddálení případného návratu potíží v pozdějším období. Odešlete vyplněný formulář online objednání a my vás budeme v co nejkratším čase telefonicky kontaktovat nazpět.

Bezplatné online objednání