Kořenové nervy jako častá příčina bolesti zad

Míšní nervy vycházejí z míchy mezerami mezi obratli, které od sebe drží ploché chrupavčité polštářky – meziobratlové ploténky. Tudy nervy procházejí, rozdělené na přední a zadní míšní nervové kořeny, z nichž každý se skládá z řady menších „kořínků. Jak souvisí s bolestí zad a jakou léčbu vám nabízíme?

Kořeny míšních nervů jsou nejčastěji vystaveny útlaku či mechanickému dráždění při výhřezu meziobratlové ploténky či zúžení epidurálního prostoru. Bolest se projevuje souborem příznaků označovaná jako kořenová (radikulární) bolest s typickým šířením z dolní části zad do dolní končetiny. Může být dále projevem akutní bolesti zad v důsledku ischias.

Typická je ostrá, bodavá, pálivá bolest šířící se do dolní končetiny, mravenčení, brnění, neschopnost stoupnout si na patu či na špičku, ztráta citlivosti a svalové síly v končetině.

K zjištění, zda původcem bolesti jsou skutečně kořenové nervy, provádíme v rámci precizní diagnostiky bolesti zad ambulantní diagnostický výkon „Kořenová blokáda pod RTG kontrolou“. Jedná se o cílenou injekční aplikaci léčiva do epidurálního prostoru v oblasti postižených nervů nebo do páteřního kanálu ke konkrétnímu nervu. Délka výkonu je do 20 minut. V případě potřeby využíváme širokou škálu dalších terapeutických výkonů.

Chcete se informovat o možnosti léčby a objednání?
Využijte bezplatnou službu E-konzultace ještě dnes!
www.ekonzultace.cz

Zaujalo vás téma? Zjistěte více v článku: