Na aktuální téma: Správná technika dezinfekce rukou

Hygiena rukou, stejně jako respirační ochrana obličeje patří v posledních týdnech k nejvíce skloňovaným tématům prevence šíření infekce Covid-19, týká se však prakticky všech virových a bakteriálních přenosů. Přestože jsou ruce prokázanou cestou přenosu infekce, statistiky uvádějí, že nesprávné, nedostatečné či žádné mytí rukou se lidí dotýká dokonce až v 90 % případů. Osvojení a používání správné techniky mytí rukou znamená nejen potřebnou prevenci, ale přináší i dobrý pocit čistoty a z osobního přispění k ochraně vlastního zdraví.

Na pracovištích EuroPainClinics se pacienti nyní automaticky setkávají i s dezinfekcí rukou, která je pro klinické prostředí zcela nezbytná. Dávkovače s dezinfekcí jsou umístěny na vyhrazených místech pracoviště společně s návodem, který vychází z doporučení Světové zdravotnické organizace (WHO). Setkání se správnou technikou dezinfekce rukou představuje pro mnohé pacienty novou zkušenost. S vysvětlením postupu vždy pomohou zdravotní sestry.

K dezinfekci rukou jsou na našich pracovištích používány alkoholové viskózní biocidní (tj. obsahující látky k eliminaci škodlivých organismů) dezinfekční přípravky, účinné proti bakteriím, fungicidům, tuberkulocidům, obaleným virům a rotavirům. Dezinfekční přípravek se nanáší na suché ruce v doporučeném množství minimálně 3 ml, důkladně se rozetře dle doporučeného návodu a po dobu alespoň 30 vteřin se vtírá do rukou až do úplného zaschnutí.

Se správnou technikou dezinfekce rukou se můžete seznámit také zde: