Odborný článek publikoval Bratislava Medical Journal

Dalším významným úspěchem pro klinický výzkum EuroPainClinics je aktuální publikování odborného článku v prestižním vědeckém časopise Bratislava Medical Journal. Autoři se v článku zabývají výkonem endoskopické diskektomie jako efektivním léčebným řešením výhřezu meziobratlové ploténky.

Podkladem odborného článku se stala prospektivní observační multicentrická dvojitě zaslepená klinická studie, která zkoumá klinické výsledky výkonu endoskopická diskektomie realizovaným z hlediska dvou operačních přístupů: transforaminálním (tj. přes otvor obratle) a interlaminárním (mezi plochami obratle).

Klinická studie probíhala v období 12 měsíců u dvou skupin pacientů a sledovala dva hlavní parametry: stupeň intenzity bolesti dolní části zad a končetiny na 11 bodové numerické škále a funkční omezení a kvalitu života pacienta podle dotazníku Oswestry Disability Index (ODI), přičemž v obou těchto parametrech prokázala výrazné zlepšení a potvrdila tak efektivitu výkonu endoskopické diskektomie jako vhodné léčebné řešení oproti otevřeným chirurgickým technikám.

Článek k náhledu na odkazu zde

Sdílet tento článek přátelům