Imunita – základ zdraví. Co pro její posílení?

Imunita je obranným štítem našeho organismu, a právě v tomto období je tématem skloňovaným ze všech stran. Proti virům a bakteriím je užitečné sáhnout po přínosných vitaminech, minerálech či doplňcích stravy. Nezapomínejme ani na kvalitní potraviny a pestrou vyváženou stravu, které příznivě ovlivňují stav kostí, kloubů a páteře, a mohou pomoci snížit riziko řady onemocnění s bolestí zad a pohybového aparátu spojených.

Připomeňme si ty, které jsou pro silnou imunitu a dobré zdraví doslova „evergreeny“.

Vitamin D je důležitý pro správný růst a vývoj kostí, zubů, svalů a jeho pravidelné užívání ve správném množství napomáhá k úlevě od bolesti zad a snižuje například riziko zlomenin, či měknutí tkání kostí ve vyšším věku. Vitamin C je pro dobrou imunitu těla zcela nezbytným prvkem. Podobně jako vitamin D zvyšuje vstřebávání vápníku v těle, což podporuje silné a zdravé kosti a pomáhá proti bolesti zad.

Vitaminy skupiny B, zejména B1, B6 a B 12, je pro jejich zdraví prospěšné účinky ideální užívat v kombinaci. Mnohé výzkumy ukázaly, že právě tyto vitaminy pomáhají při hojení zánětů nervů, což je jedna z velmi častých příčin bolestí dolní části zad. Vitamin E má antioxidačni účinky, což tělo ocení například při zánětech poškozené tkáně zad.

Stejně tak se naše tělo neobejde bez dalších základních stavebních kamenů v podobě minerálních látek. Kdo z nás nezná z dětství: „Pij hodně mléka a jez jogurty, budeš mít tvrdé kosti!“ Vápník je nejhojnějším minerálem zodpovědným za pevnost kostí a zubů, je ho však potřeba i pro další tělesné funkce, například pro činnost nervového systému nebo pro srážlivost krve. Je proto nutné dbát na jeho rovnováhu – úbytek vápníku vede k řídnutí kostní hmoty a náchylnosti k osteoporóze.

Magnesium čili hořčík je další minerál hojně obsažený v kostech a zcela nezbytný pro funkce nervového systému i celou řadu biochemických procesů v těle. Jeho nedostatek se projevuje bolestí hlavy, vyčerpaností a svalovou únavou, která se může odrazit i na bolesti zad.

Zaujalo vás téma? Celý článek čtěte zde: