Therapeutic Possibilities in Patients with Refractory Angina Pectoris: Spinal Cord Stimulation

Kočan L., Rapčan R., Burianek M., Kočanová H., Sabol F., Čandík P.and Vašková J.

Americký odborný časopis Herald Scholarly Open Access Journals/ Journal of Emergency Medicine Trauma and Surgical Care zveřejnil ve svém posledním vydání odborný článek na téma terapeutických možností při léčbě refrakterní anginy pectoris (RAP) s využitím neurostimulační techniky Spinal Cord Stimulation (SCS). Článek předkládá výsledky výzkumu, který objasňuje mechanismus a účinky SCS a prokazuje pozitivní vliv této terapie na toleranci ischemie myokardu, rezervy v prokrvení myokardu a vazomotorické endotelové funkce při refrakterní angině pectoris.

MUDr. Ladislav Kočan, jeden ze spoluautorů,v návaznosti na publikovaný článek doplňuje: „Chronická refraktérna angína pectoris je klinická diagnóza založená na prítomnosti stabilnej anginy pectoris vyvolanej ischémiou myokardu v dôsledku pokročilého koronárneho ochorenia. Pri jej liečbe sa využívajú viaceré techniky, pri ktorých dôležitým prvkom je modulácia bolesti. Jedným z najúčinnejších terapeutických postupov zmiernenia anginóznej bolesti je zavedenie miešneho stimulátora s následnou SCS. Metaanalýza randomizovaných štúdií sledujúcich danú problematiku priniesla pozitívny výsledok pre využitie SCS pri refratornej angíne pectoris. Hodnotenie prínosu tejto metodiky pre danú skupinu pacientov stále ešte vyžaduje prípravu ďalších klinických štúdií s väčšími súbormi pacientov.”

článek čtěte zde:

Zdrojhttp://www.heraldopenaccess.us/fulltext/Emergency-Medicine-Trauma-&-Surgical-Care/Therapeutic-Possibilities-in-Patients-with-Refractory-Angina-Pectoris-Spinal-Cord-Stimulation.pdf