Výhody miniinvazivních a endoskopických výkonů

Bolest zad znamená pro člověka vždy fyzickou i psychickou zátěž, která zasahuje do všech stránek života. S návštěvou odborníka je proto dobré neváhat. Pokud je příčina bolesti včas a správně diagnostikována, časné zahájení léčby může umožnit rychlý návrat k běžným aktivitám, zabránit rozvoji trvalých následků a přechodu do chronického bolestivého stavu.

Poznejte hlavní výhody unikátních miniinvazivních a endoskopických výkonů!

• Nižší riziko poškození nervů a tkání

Díky šetrnému charakteru výkonů dochází oproti klasické operaci k minimálnímu poškození svalů kolem páteře a dalších měkkých tkání, tím se snižuje pooperační bolest, výrazně urychluje rekonvalescence a zachovává funkční stabilizace páteře.

• Menší tvorba epidurální fibrózy neboli zmnoženého vaziva v epidurálním (páteřním) prostoru

Přetrvávající nebo nově vzniklá bolest po operaci páteře se nazývá syndrom selhání operační léčby a postihuje až třetinu operovaných pacientů. Jako nejčastější důvod je uváděna epidurální fibróza neboli zmnožené vazivo, které způsobuje zúžení páteřního kanálu či dráždí míšní kořeny.

• Menší výskyt infekcí, menší chirurgický řez a chirurgické trauma

Místo pro výkon (zavedení nástrojů a kamery) se provádí pouze jedno o velikosti 8 až 10 mm. Díky přesné a cílené kontrole RTG mobilního C-ramene a vizualizaci páteřního prostoru endoskopickou kamerou pracuje operatér přímo v místě problému. Je zde tedy mnohem menší chirurgické trauma a tím také snížení bolestivosti po zákroku. Pacient je při výkonu v místní anestezii, jsou podána pouze lehká sedativa a léky proti bolesti, pouze zřídka je nutná krátká celková anestezie. U některých výkonů může dojít k úlevě od bolesti prakticky ihned po zákroku.

• Rychlejší zotavení a návrat ke každodenním činnostem a do zaměstnání

Miniinvazivní výkony se provádějí v ambulantním režimu pod rentgenovou kontrolou, endoskopické výkony na operačním sále pod kontrolou rentgenu a speciální kamerou. Není tedy potřebná hospitalizace, pacient po zákroku a doporučené době odpočinku (okolo dvou hodin) odchází ve stejný den domů. Pacient po endoskopickém zákroku obdrží také režimová a pohybová doporučení. Období rekonvalescence závisí na typu provedeného výkonu a celkovém zdravotním stavu pacienta, obvykle se jedná v průměru o dobu 6 týdnů, po jejichž uplynutí je pacient schopen vrátit se do aktivního života a do práce.

Zaujala vás možnost léčby? Odešlete svoji E-konzultaci ještě dnes!