16. říjen – Světový den páteře

V EuroPainClinics se 16. října tradičně připojujeme k oslavě mezinárodního dne páteře, který je jedním z dnů Světového týdne kostí a kloubů stanoveného pod záštitou Světové zdravotnické organizace (WHO) a Organizace spojených národů (OSN). Tento den má za cíl zvýšit povědomí veřejnosti o stavech a nemocech, které mohou postihnout lidskou páteř a upozornit na možnosti léčby, která je v současné době pro lidi s onemocněním páteře dostupná.

Páteř hraje klíčovou roli v našem každodenním životě a zaslouží si proto dostatek pozornosti v podobě kvalitní péče i prevence. S bolestí zad se totiž setká prakticky každý člověk – statisticky se alespoň jedenkrát v životě projeví až u 80 % dospělé populace. Dnešní svátek páteře je tak zároveň také pobídkou pro lidi všech věkových kategorií, aby byli aktivní a podporovali zdraví své páteře pohybem a správnými pohybovými návyky. Mít zdravá a silná záda je přáním každého, proto je zcela namístě myslet na to, jak onemocnění páteře preventivně předcházet.

Naše tipy, jak na to, najdete v článcích zde:

Přílišná zátěž ze cvičení
Sedavý styl života

V EuroPainClinics je naší hlavní oblastí činnosti léčba bolesti dolních zad a dolních končetin například v souvislosti s tzv. kořenovým syndromem při výhřezu ploténky, pomoc a léčebné řešení však poskytujeme i v řadě dalších oblastí. Intervenční diagnostika a léčba bolesti je soubor metod, které používáme k tomu, abychom identifikovali vlastní zdroj bolesti a ten se pokusili účinně ovlivnit a snížit intenzitu bolesti, kterou vyvolává. Využíváme speciální, tzv. intervenční techniky, které zahrnují širokou škálu minimálně invazivních postupů od cíleného podání léčiv, denervačních technik, regenerativní léčbu až po pokročilé perkutánní (skrze kůži vedené) endoskopické výkony. Intervenční léčba může být vhodným řešením v situaci, kdy pacient vyčerpá bez úspěchu konzervativní léčebné postupy, nemůže najít léčbu, která by mu přinesla úlevu, nebo přímo hledá jinou variantu klasické léčby bolesti zad.

Více o tom, jak vás v EuroPainClinics léčíme, najdete v článku zde

Pokud se potýkáte s bolestí zad a chcete se informovat, zda bychom vám mohli pomoci, využijte kdykoliv bezplatnou službu E-konzultace!