Máte po operaci zad a bolest stále přetrvává? Příčinou může být syndrom FBSS

Jste po operaci nebo dokonce i několika operacích páteře a přesto u vás stále bolest zad přetrvává, nebo se dokonce objevila nová? Řešení může poskytnout špičkový endoskopický výkon v epidurálním prostoru. Za pomoci speciální kamery je přesně odhalen zdroj bolesti a následně je možné provést šetrné ošetření pro rychlou a účinnou úlevu od bolesti.

FBSS aneb proč operace zad někdy nepřináší úlevu od bolesti

Bolest zad po operaci, často i po opakovaných operacích, může vzniknout v důsledku tzv. syndromu selhání operační léčby páteře (FBSS, failed back surgery syndrome). Znamená to, že absolvujete klasickou operaci páteře, která byla provedena technicky i anatomicky správně, přesto i nadále trpíte bolestí nebo u vás dokonce vznikne bolest nová. Tento problém postihne až třetinu pacientů po operaci. Zdroje bolesti mohou být různé, přičemž častou příčinou je epidurální fibróza, tedy nadbytek či zmnožení vazivové tkáně v páteřním prostoru, která způsobuje jeho zúžení nebo dráždí či utlačuje nervový kořen.

Jaké řešení na pracovištích EuroPainClinics poskytujeme

Řešení této problematiky nabízí výkon „epiduroskopicky asistovaná adheziolýza v epidurálním prostoru“. Výkon se provádí zejména u pacientů, jimž konzervativní terapie jako např. rehabilitace, fyzioterapie či farmakoterapie nepřináší úlevu, nebo již bolest nechtějí dále snášet. Výhodou výkonu je jeho dvojí efekt – diagnostický a prakticky ihned léčebný. Jedná se o precizní endoskopickou metodu, která se provádí pod přesnou, cílenou a bezpečnou kontrolou RTG a videonavigace. Do páteřního kanálu je nejprve zavedena endoskopická kamera (tzv. epiduroskop) a další pracovní nástroje, následně je radiofrekvenčně šetrně odstraněna přebytečná tkáň, která tlakem způsobuje bolest. Při výkonu, který trvá od 20 do 60 minut, je pacient v lehké anestezii. Výkon se provádí bez hospitalizace, pacient se po zhruba dvou hodinách klidu na lůžku může navrátit do svého domova.

Výhody miniinvazivních a endoskopických výkonů

Oproti klasické operační léčbě miniinvazivní a endoskopické výkony přinášejí pacientovi řadu výhod a benefitů. Díky jejich šetrnému charakteru dochází k minimálnímu poškození svalů a měkkých tkání podél páteře. Výhodou je kratší doba trvání výkonů, možnost ambulantního provedení výkonů v lokální anestezii a menší riziko pooperačních komplikací, jako je jako je výskyt infekce, krvácení či tvorba zjizvené tkáně. Výrazně se zkracuje doba rekonvalescence, což urychluje návrat do každodenního života, k zájmům a do zaměstnání.

Myslíte si, že uvedený zdravotní problém by se mohl týkat i vás? Kontaktujte nás telefonicky k bližším informacím o léčbě či přímo objednání na vstupní vyšetření nebo se objednejte online ještě dnes!
Video z průběhu výkonu zhlédněte na našem kanálu Youtube