MUDr. Róbert Rapčan o inovaci v léčbě facetového syndromu

Téma diagnostiky a léčby facetových neboli meziobratlových kloubů s využitím miniinvazivních a endoskopických technik rozvinul medicínský ředitel MUDr. Róbert Rapčan, FIPP, MBA, PhD., v prosincovém vydání slovenského časopisu Moje zdravie. Představil zde zároveň inovativní přístup léčby za použití nového endoskopického systému německé firmy MaxMore J@blation, jehož mezinárodním školitelem je jmenován.

Meziobratlové neboli fazetové klouby jsou malé párové klouby zajišťující spojení obratlů páteře. Přestože se jedná o drobné klouby, pro správnou funkci páteře je jejich funkce více než významná. Vymezují rozsah vzájemného pohybu obratlů, dodávají páteři ohebnost a umožňují nám předklánět se, zaklánět se a otáčet trupem. Meziobratlové klouby také pomáhají předejít sklouznutí nebo přetočení obratle.

Právě tyto malé klouby jsou však velmi častou příčinou bolesti zad, zejména v bederní a krční části páteře, a to ve 40 až 70 %.

Celý článek čtěte zde:

Zdroj: Náhledy rozhovoru časopis Moje zdravie 12/2021. Vydavatelství Versa Interactive and Publishing, s.r.o., vydání 3.12. 2021.

Letní dovolené v EuroPainClinics a omezení provozu »