První rok úspěšného provozu EuroPainClinics Ostrava

Specializované pracoviště EuroPainClinics v srdci Moravskoslezské metropole poskytuje zdravotní péči pacientům s bolestí zad od loňského 7. září, které si jako malé výročí v těchto dnech připomínáme. Aktuální novinkou je rozšíření ambulantní doby, které pro pacienty znamená komfortnější dosah včasných termínů objednání.

EuroPainClinics Ostrava poskytuje léčbu pacientům s chronickou i akutní bolestí zad s použitím širokého spektra miniinvazivních výkonů. Všechny výkony vycházejí z medicíny založené na důkazech (EBM-evidence-based medicine) a pacientům přinášejí řadu výhod. Klíčovým aspektem je zejména jejich šetrnost, která významně zrychluje období rekonvalescence, což znamená rychlejší návrat do běžného života.
Pracoviště se zabývá dále léčbou bolesti kolenního kloubu s využitím miniinvazivních denervačních výkonů.

SPECIALIZACE PRACOVIŠTĚ

• KOŘENOVÝ SYNDROM
    V případě chronické bolesti zad, primárně bederní páteře, která je spojena s výhřezy meziobratlových plotének utlačující kořeny míšních nervů. Tento typ zdravotní indikace se označuje jako kořenový neboli radikulární syndrom. Typickým projevem je šíření (vystřelování či vyzařování) bolesti dolní části zad do dolní končetiny.
  • FBSS SYNDROM
    Další poměrně rozšířenou indikací je přetrvávající nebo nově vzniklá bolest po operaci či operacích páteře v důsledku tzv. syndromu selhání operační léčby (FBSS – failed back surgery syndrome). Příčinou této bolesti je zmnožené vazivo, které se vytváří po operaci, zmenšuje páteřní prostor a způsobuje tlak vyvolávající bolest.

POSKYTOVANÉ VÝKONY

EuroPainClinics Ostrava poskytuje:
Diagnostické výkony
– realizované v rámci precizní diagnostiky bolesti zad při vstupním vyšetření, pod kontrolou RTG C-ramene, s cílem přesné lokalizace a určení zdroje bolesti
Miniinvazivní terapeutické výkony – ošetřující konkrétní indikovanou problematiku (v ambulantním režimu)

Endoskopické výkony (výkony poskytují pracoviště EuroPainClinics Praha a Brno) – pokročilé operační zákroky na páteři/ ploténkách a v epidurálním prostoru (operační sál)

LÉČBA BOLESTI KLOUBŮ A KLOUBNÍCH SPOJENÍ
Miniinvazivní denervační výkony v případě bolesti kolenního kloubu – více zde
Regenerativní léčba RTG navigovanou autologní (tělu vlastní) plazmou – více zde

JAK SE OBJEDNAT

Pro objednání na pracoviště slouží bezplatná služba E-konzultace. Jejím prostřednictvím se pacient nejprve předem informuje o možnosti léčby miniinvazivními a endoskopickými výkony k jeho zdravotním obtížím. Na základě E-konzultace probíhá předběžné lékařské posouzení vhodnosti léčby a je-li vyhodnocení kladné, pacient je kontaktován k domluvě termínu vstupního vyšetření.
Informace o průběhu služby E-konzultace krok za krokem

LÉKAŘSKÝ TÝM

MUDr. Róbert Rapčan, PhD, MBA, FIPP, medicínský ředitel EuroPainClinics, vedoucí lékař EuroPainClinics Ostrava
MUDr. Jan Farkaš
MUDr. L’ubomír Poliak
MUDr. Peter Lenčéš

KDE NÁS NAJDETE

EuroPainClinics Ostrava má místo svojí působnosti v městské části Ostrava-Bělský Les a sídlí v budově zdravotního zařízení Mediland  (1. patro). Zdravotní péče je plně hrazena pojištěním.

Čtěte také:
Co je potřeba k vstupnímu vyšetření
Jak probíhá vstupní vyšetření
Jak probíhá endoskopický výkon